A bejelentésre a tegnapelőtti Tesla Autonomy eseményen került sor. A vezérigazgató az elektromos autók jövőbeni gazdaságossága kapcsán kihangsúlyozta, hogy a járműveknek tartósaknak kell lenniük ahhoz, hogy gazdaságosak tudjanak maradni: „A jelenleg épülő autókat egymillió mérföldes működésre tervezik.” Musk emellett azt is megjegyezte, hogy ugyanekkor az akkumulátorok nem bírnak ki egymillió mérföldet.

Egy héttel ezelőtt Elon Musk azt mondta, hogy a Model 3-t úgy építik, hogy annyit bírjon, mint egy kamion, azaz egymillió mérföldet, az akkumulátor modulok élettartamát pedig kb. 300 ezer és 500 ezer közé tette. Akkor a Tesla azt is bejelentette, hogy cserélhető akkumulátor modulok kifejlesztésén is dolgozik.

Most Musk annyit tett hozzá a témához, hogy érkezni fog egy új Tesla akkumulátor, ami addig fogja bírni a működést, ameddig a jármű többi része: „Az új akkumulátort, amit valószínűleg jövőre fogunk elkezdeni gyártani, kimondottan egymillió mérföldnyi működésre terveztük.”

A vezérigazgató azt is elmondta, hogy az autók minden részletét optimalizálják, beleértve az abroncsokat is, hogy azoknak minimális karbantartásra legyen szüksége, és hogy, mintegy „hiperhatékony” elektromos robot-taxiként tudjanak működni.

Mivel a Tesla még mindig egy viszonylag fiatal autógyártónak számít, így a járműveik élettartamáról csak korlátozott mennyiségű adat áll rendelkezésre. Mindössze annyi információnk van ezen a téren, hogy a Tesla akkumulátorainál kevesebb, mint 10% az energiakapacitás csökkenése 160 ezer mérföld után.

Azt már régóta tudjuk, hogy a Tesla az utóbbi időben egyre nagyobb figyelmet fordít az akkumulátoraik élettartamának növelésére, így az új bejelentés arra enged következtetni, hogy az erre irányuló törekvéseik sikeresnek bizonyulnak.

Előző cikkElon Musk nincs jó véleménnyel a konkurenciáról
Következő cikkA Kia bemutatta az új, HabaNiro elektromos koncepciót