A bejelentésre a tegnapelőtti Tesla Autonomy eseményen került sor. A vezérigazgató az elektromos autók jövőbeni gazdaságossága kapcsán kihangsúlyozta, hogy a járműveknek tartósaknak kell lenniük ahhoz, hogy gazdaságosak tudjanak maradni: „A jelenleg épülő autókat egymillió mérföldes működésre tervezik.” Musk emellett azt is megjegyezte, hogy ugyanekkor az akkumulátorok nem bírnak ki egymillió mérföldet.
Egy héttel ezelőtt Elon Musk azt mondta, hogy a Model 3-t úgy építik, hogy annyit bírjon, mint egy kamion, azaz egymillió mérföldet, az akkumulátor modulok élettartamát pedig kb. 300 ezer és 500 ezer közé tette. Akkor a Tesla azt is bejelentette, hogy cserélhető akkumulátor modulok kifejlesztésén is dolgozik.
Most Musk annyit tett hozzá a témához, hogy érkezni fog egy új Tesla akkumulátor, ami addig fogja bírni a működést, ameddig a jármű többi része: „Az új akkumulátort, amit valószínűleg jövőre fogunk elkezdeni gyártani, kimondottan egymillió mérföldnyi működésre terveztük.”
A vezérigazgató azt is elmondta, hogy az autók minden részletét optimalizálják, beleértve az abroncsokat is, hogy azoknak minimális karbantartásra legyen szüksége, és hogy, mintegy „hiperhatékony” elektromos robot-taxiként tudjanak működni.
Mivel a Tesla még mindig egy viszonylag fiatal autógyártónak számít, így a járműveik élettartamáról csak korlátozott mennyiségű adat áll rendelkezésre. Mindössze annyi információnk van ezen a téren, hogy a Tesla akkumulátorainál kevesebb, mint 10% az energiakapacitás csökkenése 160 ezer mérföld után.
Azt már régóta tudjuk, hogy a Tesla az utóbbi időben egyre nagyobb figyelmet fordít az akkumulátoraik élettartamának növelésére, így az új bejelentés arra enged következtetni, hogy az erre irányuló törekvéseik sikeresnek bizonyulnak.